Bianka Kolomijcová

Master's thesis

Marketingový mix drum and bassového hudobneho vydavateľstva

Marketingový mix drum and bassového hudebního vydavatelství
Abstract:
Cílem této práce je vytvoření marketingového mixu alternativního hudebného vydavatelství, které vydává drum and bass. V teoretické části se věnuju znázornění situace na hudebním trhu, funkci a vnitřní organizace hudebních vydavatelstev. popisuju nástroje marketingového mixu typické pro hudebné vydavatelství ve všeobecnosti. V praktické části poukazuju na rozdíly ve vnímání komerční a alternativní hudby …more
Abstract:
The main aim of this diploma thesis is to design the marketing mix of an alternative record label company that releases drum and bass music. In the theoretical part I try to describe the situation on the music market and outline how record labels work. I am specifying the tools of the marketing mix which are typical for a record label. In the practical part I'm pointing out the differences between …more
Abstract:
Cieľom tejto práce je vytvorenie marketingového mixu alternatívneho hudobného vydavateľstva, ktoré vydáva drum and bassovú hudbu. V teoretickej časti sa venujem znázorneniu situácie na hudobnom trhu, funkcii a vnútornej organizácie hudobných vydavateľstiev. Popisujem nástroje marketingového mixu typické pre hudobné vydavateľstvá vo všeobecnosti. V praktickej časti poukazujem na rozdiely vo vnímaní …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 6. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2011
  • Supervisor: Marcela Zamazalová
  • Reader: Milan Postler

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/23714

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management