Blanka KARAFIÁTOVÁ

Diplomová práce

Übersetzungsstrategien als Marketinginstrument am Beispiel des Magazins "active beauty magazin" der Handelskette DM

Translation Strategy as a Marketing Tool Based on DM Retail Chain "Active Beauty Magazine"
Abstract:
This thesis deals with translation of advertising texts, translation issues and translation approaches itself. The practical part of the thesis focuses on the analysis of translation of advertising texts. The analysis is based on the advertising texts of dm beauty magazine Austria and dm beauty magazin Czech Republic. Given translations are compared based on a detailed analysis of the original texts …více
Abstract:
Diese Diplomarbeit beschäftigt sich mit Strategien der Übersetzung als ein Marketinginstrument am Beispiel des active beauty magazins der Handelskette dm. Schwerpunkt des empirischen Teiles bildet die Analyse der Übersetzung der Schlagzeilen und Werbetexte aus dem dm active beauty magazin Österreich und dem dm active beauty magazin Tschechische Republik. Übersetzungen werden mittels einer ausführlichen …více
 
 
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 6. 2016

Obhajoba závěrečné práce

  • Vedoucí: Mgr. Eva Bajerová, Ph.D.

Citační záznam

Jak správně citovat práci

KARAFIÁTOVÁ, Blanka. Übersetzungsstrategien als Marketinginstrument am Beispiel des Magazins "active beauty magazin" der Handelskette DM. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta