Markéta Pilousová
Master's thesis
Oligopolní konkurence firem v ekonomice ČR
Oligopolistic Competition among companies in the Czech Economy
Abstract:
Tato práce se zabývá oligopolní konkurencí významných maloobchodních řetězců působící na tuzemském trhu v oblasti prodeje potravin. Vyjma matematické predikce růstu tržeb z metrů čtverečních prodejní plochy u stávajících maloobchodních řetězců jsou v práci zmíněny i společnosti, které se v posledních dvanácti letech rozhodly trh v České republice opustit, a to z nejrůznějších důvodů, jako například …moreAbstract:
This diploma thesis is about oligopolistic competition of major retail chain operating on czech market in the food retail sector. Except mathematical prediction of the current retailers revenue-per-square meter growth, this work also mentions companies that decided to leave the Czech market for various reasons, like bad profits and wrongly determined business goals, change of strategy, etc. Main focus …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2017
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Ing. Karel Šrédl, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PILOUSOVÁ, Markéta. \textit{Oligopolní konkurence firem v ekonomice ČR}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2017. Available from: https://theses.cz/id/z5m0dz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Optimalizace loajalitního programu pro maloobchodní řetězec Penny Market
Jan Dvořák -
Analysis of international market strategy and growth opportunities for the garment industry in Bulgaria : a case applied to C&A
Raphael Bonhomme -
Fair Trade as an Alternative Approach to the Market
Tereza Vavroušková -
Maloobchodní řetězce v ČR a jejich posouzení z hlediska hospodářské soutěže
Daniel Buš -
Finanční analýza vybraného maloobchodního řetězce
Jan Voleský -
Zhodnocení postavení společnosti A.W. spol s r.o. na trhu dle kritérií definujících tržní sílu subjektu
Pavlína Adamcová -
Pozice šumivých vín na českém trhu
Paulína Pôbišová -
Pozice šampaňských vín na českém trhu
Terezie Ester Jelínková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights