Real time bidding jako nový způsob nákupu plošné reklamy – Ondřej Götthans
Ondřej Götthans
Master's thesis
Real time bidding jako nový způsob nákupu plošné reklamy
Real time bidding as a new way of buying media
Abstract:
Diplomová práce představuje RTB jako nový způsob nákupu plošné reklamy. Teoretická část vymezuje trh displejové reklamy, srovnává jednotlivé způsoby nákupu reklamy a hlouběji představuje fungování jednotlivých subjektů v rámci RTB ekosystému. V aplikační části je metodou hloubkových rozhovorů, analýzou primárních dat od DSP platformy Adform a obsahovou analýzou charakterizován a srovnán český trh s …moreAbstract:
The thesis presents RTB as a new way of buying media. The theoretical part defines the display advertising market, compares different ways of buying media and deeper describes functions of individual entities within the RTB ecosystem. In the application part are used methods such as the deep interviewing, the primary data analysis from the Adform DSP platform and the content analysis, to characterize …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69782
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2017
- Supervisor: Václav Stříteský
- Reader: Rastislav Ručinský
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69782
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management