Mgr. Zuzana Alcnauerová

Bachelor's thesis

Code-switching and Code-mixing as Persuasive Strategies in Advertising

Code-switching and Code-mixing as Persuasive Strategies in Advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá fenomény “code-switching” (CS) a “code-mixing” (CM) se zvláštním zaměřením na jazyk reklamy. Práce analyzuje použití těchto metod k přesvědčování konzumentů v jednojazyčných i dvojjazyčných komunitách. Teoretická část shrnuje hlavní formální a sémantické jevy, které ovlivňují úspěšnost reklamy využívající CS a CM v těchto dvou komunitách. Soubor zkoumaných reklam zahrnuje …more
Abstract:
This thesis deals with the phenomena of code-switching and code-mixing with a special focus on advertising. It analyzes the use of these techniques in order to produce a persuasive effect in both monolingual and multilingual communities. The theoretical part discusses the main structural and semantic features that make code-switched or code-mixed messages successful in these two communities. The set …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2013
  • Supervisor: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Veronika Kloučková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.