Code-switching and Code-mixing as Persuasive Strategies in Advertising – Mgr. Zuzana Alcnauerová
Mgr. Zuzana Alcnauerová
Bachelor's thesis
Code-switching and Code-mixing as Persuasive Strategies in Advertising
Code-switching and Code-mixing as Persuasive Strategies in Advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá fenomény “code-switching” (CS) a “code-mixing” (CM) se zvláštním zaměřením na jazyk reklamy. Práce analyzuje použití těchto metod k přesvědčování konzumentů v jednojazyčných i dvojjazyčných komunitách. Teoretická část shrnuje hlavní formální a sémantické jevy, které ovlivňují úspěšnost reklamy využívající CS a CM v těchto dvou komunitách. Soubor zkoumaných reklam zahrnuje …moreAbstract:
This thesis deals with the phenomena of code-switching and code-mixing with a special focus on advertising. It analyzes the use of these techniques in order to produce a persuasive effect in both monolingual and multilingual communities. The theoretical part discusses the main structural and semantic features that make code-switched or code-mixed messages successful in these two communities. The set …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gd2ug/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2013
- Supervisor: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
- Reader: Mgr. Veronika Kloučková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.