Ing. Igor Filimonov

Bachelor's thesis

Etické kodexy reklamy u nás a ve světě

Code of advertising ethics in the Czech Republic and in the World
Abstract:
Reklama je velmi důležitým a významným fenoménem dnešní doby. Moje bakalářská práce je zaměřena na problematiku regulace reklamy v České republice a ve světě (na příkladu Ruska). Teoreticko-metodologická část obsahuje stručně vysvětlené a rozebrané pojmy, jako vývoj a pojetí etiky a reklamy, metody kontroly reklamní činnosti v České republice i v Rusku, popis etických kodexů reklamy, včetně Mezinárodního …more
Abstract:
Advertising is a very important and significant phenomenon of our time. My bachelor work is focused on regulation of advertising in the Czech Republic and abroad. Theoretic-methodology part contains precisely formulated concepts, such as: historical development, concepts of ethics and advertising, methods of monitoring advertisement in the Czech Republic and Russia, concept of the advertising codes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2011
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication