THE IMMERSIVE WORLD OF VIDEO GAMES AND THE GAMING CONCEPTS IN THE FUTURE OF CINEMA – Georgi Unkovski
Georgi Unkovski
Master's thesis
THE IMMERSIVE WORLD OF VIDEO GAMES AND THE GAMING CONCEPTS IN THE FUTURE OF CINEMA
IMERZNÍ SVĚT VIDEOHER A HERNÍ KONCEPTY V BUDOUCNOSTI KINEMATOGRAFIE
Abstract:
This thesis will deal with the concept of immersion in video games and it will discuss the possible implication Video Games can have on Cinema while investigating immersion as a quantifiable experience through the analysis of ?Heavy Rain? (2010 PS3 title). This thesis will also explore the negative aspects of immersion and present arguments for and against the advancement of spatial and kinaesthetic …moreAbstract:
Tato práce se zabývá konceptem imerze ve videohrách a analyzuje možné implikace, které mohou videohry mít pro kinematografii. Imerze je zkoumána jakožto kvantifikovatelná zkušenost prostřednictvím hry ?Heavy Rain? (2010 PS3 titul). Tato práce taky prozkoumává negativní aspekty imerze a současné argumenty pro a proti prosazování prostorových a kinestetických imerzních technologií. Nakonec se práce věnuje …moreKeywords
videohryKeywords
informační technologie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 9. 2015
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/8751
Thesis defence
- Date of defence: 9. 10. 2015
- Supervisor: Helena BENDOVÁ
- Reader: Michaela Slussareff
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
UNKOVSKI, Georgi. \textit{THE IMMERSIVE WORLD OF VIDEO GAMES AND THE GAMING CONCEPTS IN THE FUTURE OF CINEMA}. Online. Master's thesis. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, Filmová a televizní fakulta. 2015. Available from: https://theses.cz/id/z8kpj9/.
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 9. 6. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Film, Television and Photography / Cinema and Digital Media
Theses on a related topic
-
Vliv videoher na vývoj informačních technologií
Michael Franěk -
Neuronové sítě a evoluční algoritmy pro videohry
Matyáš Horký