Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers – Ing. Yelyzaveta Strelbytska
Ing. Yelyzaveta Strelbytska
Diplomová práce
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Anotace:
Hlavním cílem této studie je prozkoumat, jaký vliv má hodnota značky na nákupní záměry mladých spotřebitelů v rámci sdílené ekonomiky. Výzkum je prováděn na jedné specifické kulturní skupině, kterou jsou mladí čeští spotřebitelé, a zachycuje specifickou oblast služeb sdílení automobilů ve srovnání s autopůjčovnami. Studie odhalila, že celková hodnota značky je klíčová pro vyvolání nákupních záměrů …víceAbstract:
The main aim of this study is to examine how brand equity affects the purchasing intentions of young consumers in the sharing economy. The research is conducted on one specific cultural group, which is Czech young consumers, and based on the specific environment of car-sharing services in contrast to car rental services. The study reveals that overall brand equity is crucial for evoking purchase intentions …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ut7hr/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2021
- Vedoucí: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Oponent: PhD Ahad Zareravasan
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
STRELBYTSKA, Yelyzaveta. \textit{Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/z8qir4/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Business Management / Business Management
Práce na příbuzné téma
-
Knowledge Sharing Grid with Semantically Assisted Matchmaking of Services
Martin Kuba -
The Sharing Economy: behaviour of young consumers
Alfredo Mantovani Escalante -
Povědomí, postoje a chování mladých spotřebitelů v rámci tzv. surveillance economy
Michaela Divišová -
Digital marketing and ways of increasing brand awareness of clothing brand online
Alla Silanteva -
Influence of sales promotion on brand awareness and customer loyalty of AMUL limited
Anitta Mathew -
The Fiat Brand - Issues and Opportunities of FCA Brand Portfolio Management
Mattia Marmo -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
Promotional activities inside regulated markets. Impact of IQOS events on customer brand awareness and perception.
Veronica Martinelli