Ing. Yelyzaveta Strelbytska

Master's thesis

Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers

Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Abstract:
Hlavním cílem této studie je prozkoumat, jaký vliv má hodnota značky na nákupní záměry mladých spotřebitelů v rámci sdílené ekonomiky. Výzkum je prováděn na jedné specifické kulturní skupině, kterou jsou mladí čeští spotřebitelé, a zachycuje specifickou oblast služeb sdílení automobilů ve srovnání s autopůjčovnami. Studie odhalila, že celková hodnota značky je klíčová pro vyvolání nákupních záměrů …more
Abstract:
The main aim of this study is to examine how brand equity affects the purchasing intentions of young consumers in the sharing economy. The research is conducted on one specific cultural group, which is Czech young consumers, and based on the specific environment of car-sharing services in contrast to car rental services. The study reveals that overall brand equity is crucial for evoking purchase intentions …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2021
  • Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
  • Reader: PhD Ahad Zareravasan

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta