Tereza Svobodová

Master's thesis

Spotřebitelský pohled na privátní značky v retailu

Consumer perception of private labels in retail
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na spotřebitelský pohled na privátní značky v retailu, konkrétně s ohledem na drogistické řetězce Teta drogerie, dm a Rossmann a jejich produkty privátních značek. V současné době privátní značky zaznamenávají růst jak v celé Evropě, tak v České republice, což je jeden z důvodů, které je činí relevantním subjektem výzkumu. V případě privátních značek můžeme sledovat …more
Abstract:
This master thesis focuses on consumer perception of private labels in retail. Particularly, I will focus on drug stores chain Teta, dm and Rossmann and their private labels products. Currently, private labels experience growth around Europe as well as in the Czech Republic, therefore I find it important to do a research in this field. We can also speak about “premiumisation” of private labels, when …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 2. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 1. 2021
  • Supervisor: Veronika Mokrejšová
  • Reader: Alena Filipová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/81869

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod