Okázalá spotřeba a její vliv na chování spotřebitele – Bc. Vitaliia Koltsova
Bc. Vitaliia Koltsova
Master's thesis
Okázalá spotřeba a její vliv na chování spotřebitele
Conspicuous consumption and its impact on consumer behavior
Abstract:
Koltsova, V. Okázalá spotřeba a její vliv na chování spotřebitele. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2024. Diplomová práce zkoumá dopad okázalé spotřeby na chování spotřebitelů generace Z a způsoby, jakými se fenomén demonstrativní spotřeby odráží v sou-časných spotřebitelských trendech. Literární rešerše poskytuje přehled relevant-ních odborných studií a článků zabývajících se touto …moreAbstract:
Koltsova, V. Conspicuous consumption and its impact on consumer behavior. Mas-ter's Thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2024. This master's thesis explores the impact of conspicuous consumption on the behavior of Generation Z consumers and the ways in which the phenomenon of conspicuous consumption is reflected in current consumer trends. The literature review provides an overview of relevant …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.
- Reader: Jana Stávková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / specializace:
Economics and Management / Management
Theses on a related topic
-
Consumer behavior and symbolic boundaries
Murad Musazade -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva -
The Effects of Product Placement on Consumer Behavior (Důsledky product placementu na chování spotřebitele)
Steven Van Wichelen -
Green consumer behavior in Czechia in the case of coffee consumption
Nina Wagner -
Changes in consumer behavior due to Corona virus pandemic
Shadrach Kwesi Amankwatia Gyimah -
The impact of social media on consumer behavior: A study of young adults
Salih Demirkiran -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová