Bc. Tereza PETRIKOVÁ
Master's thesis
Spiritualita a podnikání
Spirituality and business
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá spiritualitou v podnikání. Je rozčleněna na teoretickou a praktickou část. Praktická část se zabývá základními pojmy (spiritualita, náboženství). Dále se zde řeší problematika fenoménu spiritualita v podnikání (jeho definice, projevy, přínosy a hrozby). V praktické části je proveden kvalitativní výzkum v konkrétních organizacích.Abstract:
This thesis deals with workplace spirituality. It is divided into theoretical and empirical part. Practical part consists of basic terms (spirituality, religion) and the issues of workplace spirituality definition, manifestation, benefits and threats. The empirical part consists of qualitative research of this phenomenon in selected organizations.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 11. 2020
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jaroslava Kubátová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PETRIKOVÁ, Tereza. Spiritualita a podnikání. Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Human Studies / Cultural Studies - Applied Economic Studies
Theses on a related topic
-
Diamant nad zlato: víra v byznys a spiritualita pozitivního myšlení českých podnikatelů v síťovém marketingu
Václav KŘIVANEC -
Diamant nad zlato: víra v byznys a spiritualita pozitivního myšlení českých podnikatelů v síťovém marketingu
Václav KŘIVANEC -
CSR komunikace se stakeholdery - spotřebiteli, jejich povědomí o CSR a jejich zapojení do CSR iniciativ.
Xeniya Kalinina -
Strategic Returns from CSR: A critical review of Warby Parker’s CSR initiative
Mirjamol Mamatov -
A critical review of CSR effectiveness and recipient involvement in humanitarian-oriented CSR projects
Jacqueline Ackermann -
CSR in German tech startups – a conceptual framework for effective CSR
Dennis Lenczowski -
Rozdíly v pojetí CSR v Evropě a Indii
Harsh Jha -
Analýza CSR společnosti Lindex, porovnání vnímání CSR spotřebiteli ve Švédsku a ČR
Sylvie Křesalová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights