Bc. Kristýna Ortcikrová

Bachelor's thesis

Anglicismy v televizní reklamě

Anglicisms in TV Commercials
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá anglicismy v televizních reklamách vysílaných na českém území. Cílem této práce je zjistit z jakého důvodu a v jakých podobách se anglicismy v reklamních textech objevují. Teoretická část definuje pojmy reklama a anglicismus. Praktická část se zabývá analýzou excerpovaných anglicismů podle způsobu formální adaptace (morfologická adaptace, slovotvorná adaptace, zvukově-grafická …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with Anglicisms in TV commerials broadcast in the area of Czech Republic. The purpose of this thesis to find why and in what forms anglicisms appear in advertising texts. The theoretical part defines a terms ?Advertising? and ?Anglicism?. The practical part deals with the analysis of excerpted anglicisms according to a formal adaptation (morphological, word-formation, orthoepic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2013
Accessible from:: 25. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 9. 2013
  • Supervisor: Mgr. Václav Lábus, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Ortcikrová, Kristýna. Anglicismy v televizní reklamě. Liberec, 2013. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 25.6.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 25. 6. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Bachelor programme / field:
Philology - Czech language and literature / Czech language and literature