Využití výtvarné výchovy k diagnostice a podpoře dětí s lehkou Mentální retardací – Mgr. Bc. Pavla Šulcová
Mgr. Bc. Pavla Šulcová
Bakalářská práce
Využití výtvarné výchovy k diagnostice a podpoře dětí s lehkou Mentální retardací
Art improvement as diagnostic and support children with mild Mental ratardation
Anotace:
Bakalářská práce s názvem „Využití výtvarné výchovy k diagnostice a podpoře dětí s lehkou mentální retardací“ je zaměřena na dětskou kresbu a její diagnostiku. Důležitou úlohu hrají kresebné testy, test kresby rodiny, začarované rodiny a test lidské postavy. Cílem je přiblížit metodiku výtvarné výchovy, využití arteterapie a volného výtvarného projevu jako diagnostické situace.Abstract:
Bachelor work called „ Art improvement as diagnostic and support children with mild Mental retardation“ is direct for child´s drowing and diagnostic. The most important are drowing tests. There is a test of droving family, drowing witchy family and human person. This work with a view to bring closer art methodics, usage artetherapy and free art aktivity like a diagnostic situation.Klíčová slova
Osoby s mentální retardací lehká mentální retardace diagnostika dětská kresba arteterapie kresba jako diagnostická situace metodika výtvarné výchovy kresebné testy. Persons with mental retardation mild mental retardation diagnostic drowing with children arteterapy drowing as diagnostic sitution methods of art drowing tests.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pp2cd/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2009
- Vedoucí: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Teaching English to children with mild mental retardation
Eva Janečková -
Kresba jako diagnostická pomůcka pro práci učitelky v mateřské škole
Ester OSTÁRKOVÁ -
Dětská kresba jako diagnostický prostředek u dítěte předškolního věku
Tereza KRÁTKÁ -
Kresba jako diagnostický a terapeutický nástroj u dětí s vývojovou dysfázií
Martina Roflíková -
Kresba dítěte v MŠ - diagnostická pomůcka (využití kresby jako diagnostické pomůcky v MŠ)
Martina Kotíková -
Kresba předškolního dítěte jako diagnostický nástroj školní zralosti
Renata Všetečková -
Kresba dítěte jako diagnostická činnost v předškolním a mladším školním věku
Lucie Poštová -
Kresba jako diagnostický fenomén
Olga KOTULKOVÁ