Jakub Jirka

Bachelor's thesis

Mezi filmem a videohrou - analýza Detroit: Become Human

Between movie and videogame - analysis of Detroit: Become Human

Abstract:
Práce se zabývá historickou kontextualizací videohry Detroit: Become na vybraných příkladech z dějin interaktivního filmu. V následné analýze za pomoci metody MDA na příkladech ukazuje soulady a rozpory mezi jednotlivými prvky videohry, které konstituují její narativní estetický model.
Abstract:
Thesis historically contextualizes video game Detroit: Become Human in the context of history of interactive movies and cinema. In subsequent analysis it uses the MDA aproach to to describe consistentcies and discrepancies between individual components of the video game, which constitute its narrative aesthetical model.
 

Keywords

kinoautomat

Keywords

videohry

Keywords

Cage David 1969-

Keywords

analýzy
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 8. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 9. 2018
  • Supervisor: Helena BENDOVÁ
  • Reader: Tomáš ORAMUS

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 5. 4. 2019 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna