Vojtěch Fröhlich

Master's thesis

Arts Management - marketingová strategie symfonického tělesa (Filharmonie mladých Praha)

Arts Management - Marketing Strategy of Symphony Orchestra (Prague Youth Philharmonic)
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vytvořit marketingovou strategii symfonického orchestru Filharmonie mladých Praha včetně stanovení marketingové koncepce, zpracování výzkumu publika a návrhu marketingové komunikace. Marketingové strategii předchází vnitřní a vnější analýza subjektu za použití metody SWOT. Teoretická část práce se zabývá východisky klasické teorie marketingu a jejím využitím v praxi uměleckého …more
Abstract:
Goal of this diploma thesis is to create a marketing strategy of the Prague Youth Philharmonic symphony orchestra including marketing concept definition, audience research and marketing communication project. The marketing strategy proceeds from internal and external SWOT analysis of the subject. Theoretical part of the thesis deals with classical marketing theory and its use in arts management praxis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 2. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 9. 2013
  • Supervisor: Oldřich Syrovátka
  • Reader: Iva Raková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/38903