Globální ekonomičtí lídři a firemní kultura v 21. století – Bc. Patrik Vaněk
Bc. Patrik Vaněk
Master's thesis
Globální ekonomičtí lídři a firemní kultura v 21. století
Global economic leaders and corporate culture in the 21st century.
Abstract:
Diplomová práce zkoumá, které světové regiony budou mít významný vliv na vývoj firemní a manažerské kultury (FMK) velkých mezinárodních společností (MNS) během 21. století. Pro predikování vývoje množství MNS byl vytvořen model zohledňující očekávaný vývoj významnosti ekonomik a očekávaný vývoj velikosti domácích trhů. Množství MNS bylo na základě předpokladu, že lze státy s obdobnými kulturními rysy …moreAbstract:
The thesis examines which world regions could have a significant impact on the development of corporate and managerial culture (CMC) of large multinational companies (MNC) during the 21st century. An econometric model was created to predict the number of MNC in observed economies. The model takes into account the expected development of economic importance and the size of the domestic market. Based …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Luděk Kouba, Ph.D.
- Reader: Aleš Franc, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field / specializace:
Economics and Management / Business Economics and Management / Commercial Communications
Theses on a related topic
-
Manažerská kultura jako systém řízení a zdroje konkurenceschopnosti
Denisa Křivánková -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Šárka Grguričová -
Leadership Styles and Managerial Culture: A Case Study of a Multinational company in the Czech Republic and Germany
Sara Emma Thompson -
Firemní kultura a interní komunikace
Martina Pucholtová -
Kulturní rozdíly Singapuru perspektivou české mezinárodní firmy
Albert Kozák -
Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study.
Soe Min Htet -
Analýza kulturních rozdílů vybraných zemí perspektivou mezinárodní firmy
Petra Maršánová -
Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull
Assiyat Abdulkerimova