Výukové metody používané u žáků se specifickými poruchami chování – Bc. Jiřina Šafářová
Bc. Jiřina Šafářová
Master's thesis
Výukové metody používané u žáků se specifickými poruchami chování
The teaching methods used for pupils with specific behavioural disorders
Abstract:
Diplomová práce „Výukové metody používané u žáků se specifickými poruchami chování“ pojednává o problematice používání výukových metod u žáků se specifickými vývojovými poruchami chování, především se syndromem ADHD. Teoretická část práce se zabývá problematikou specifických poruch chování, vymezením pojmu ADHD a popisem jednotlivých výukových metod v návaznosti na to, které výukové a aktivizující …moreAbstract:
My diploma thesis "The teaching methods used for pupils with behavioral disorders" discusses a topic of teaching methods used for the pupils with developmental behavioral disorders, primarily with ADHD. The work is divided into two main parts. The first, theoretical, part deals with a theoretical terminology and deffinitions of behavioral disorders, especially ADHD, and describes the various teaching …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yeq1x/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 5. 2016
- Supervisor: Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petr Ptáček, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠAFÁŘOVÁ, Jiřina. \textit{Výukové metody používané u žáků se specifickými poruchami chování} Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/zb381m/. [cit. 2024-03-28].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Teacher Training of Specialized Subjects for Secondary Schools
Theses on a related topic
-
Analýza hierarchie hodnot jedinců s poruchami chování (se zaměřením na specifické poruchy chování) v období pubescence a adolescence
Kristýna Balátová -
Poruchy chování žáků základní školy
Michaela Fialová -
Specifické poruchy učení a chování v povědomí rodičovské veřejnosti
Martina Havlíčková -
Specifické poruchy učení a chování žáků na středních školách
Lenka KUBERNOVÁ -
Specifické poruchy učení a chování a jejich kompenzace u žáků na ZŠ
Lenka Bakulová -
Specifické poruchy učení a chování z pohledu veřejnosti
Michaela Mošnová -
Specifické poruchy chování a učení (případová studie)
Lenka Vdolečková -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová