Bc. Eva Kalvodová

Master's thesis

Regulace reklamy ve farmacii

Regulation of Advertising in Pharmaceutical Industry
Abstract:
Tato diplomová práce má za cíl analyzovat právní úpravu v oblasti regulace reklamy na léčivé přípravky a na základě této právní analýzy vytvořit návrh marketingového plánu na konkrétní léčivý přípravek. Teoretická část se zaměřuje na základní oblasti marketingu, marketingový mix a marketingovou komunikaci. Dále jsou zde popsána specifika týkající se marketingu ve farmaceutickém průmyslu. Další část …more
Abstract:
This thesis aims to analyze legislation in the area of regulation of medicinal products advertisement and based on this analysis to create a proposal for marketing plan of a specified drug product. The theoretical part is focused to basic areas of marketing, marketing mix and marketing communication. Then there are described specifics concerning marketing in the pharmaceutical industry. The advertisement …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2013
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Dušan Hebort, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní