Analýza využití NFT v marketingových strategiích ve vybraných českých fotbalových klubech – David Drštička
David Drštička
Bachelor's thesis
Analýza využití NFT v marketingových strategiích ve vybraných českých fotbalových klubech
An Analysis of the Use of NFTs in the Marketing Strategies of Selected Czech Football Clubs
Abstract:
The goal of this bachelor thesis is to analyze the usage of non-fungible tokens (NFTs) in foreign football clubs and then to analyze the potential application of the insights gathered to the marketing strategies of the selected Czech football clubs. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes the basics of blockchain technology and NFTs, shows different …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat využití nezaměnitelných tokenů (NFT) v zahraničních fotbalových klubech a následně analyzovat možnosti využití získaných poznatků v marketingových strategiích vybraných českých fotbalových klubů. Tato práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje základy blockchainové technologie a NFT, ukazuje různé využití NFT a popisuje marketingovou …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Petr Dujka
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DRŠTIČKA, David. \textit{Analýza využití NFT v marketingových strategiích ve vybraných českých fotbalových klubech}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2023. Available from: https://theses.cz/id/zdk5o6/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Drštička, David. Analýza využití NFT v marketingových strategiích ve vybraných českých fotbalových klubech. Zlín, 2023. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
English for Business Administration / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
NFT a NFT tržiště jako nástroje prodeje digitálního umění
Kristina Konkova -
Využití NFT v muzejním provozu
Anna Podsvetova -
Vliv NFTs na umělecký trh
Markéta Turečková -
Právní aspekty fenoménu Non-Fungible Tokens (NFT)
Jaroslav Konečný -
The affection of NFT product in the Modern aesthetics
Hang Kwan Hon -
Analysis of potential Business Use-Cases for NFT Technology
Alexander Hohmann -
NFT (Non-Fungible Token)
Daniel Svátek -
Impact of NFT technology on (fashion) B2C e-commerce brands
David Lora