Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.

Doctoral thesis

Reflexe jako nástroj procesů rozvíjení didaktických znalostí obsahu

Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge
Abstract:
Předkládaná disertační práce se zabývá výzkumem dvou velmi aktuálních konceptů, které se v současnosti stále více uplatňují v programech přípravného učitelského vzdělávání. Jedním z nich je specifická kategorie znalostí, tzv. didaktické znalostí obsahu. Druhým je reflexe či reflektivní praxe, která je považována za nástroj podpory profesního učení. Práce se zaměřuje na charakteristiky didaktických …more
Abstract:
The present doctoral thesis deals with the research of two topical concepts which are currently more and more employed in teacher training programmes. One is a specific category of knowledge called pedagogical content knowledge (PCK). The other is the concept of reflection and reflective practice which is considered as a tool for development of learning in profession. The thesis focuses on the characteristics …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 1. 2019
  • Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
  • Reader: doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D., doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta