Reflexe jako nástroj procesů rozvíjení didaktických znalostí obsahu – Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Doctoral thesis
Reflexe jako nástroj procesů rozvíjení didaktických znalostí obsahu
Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge
Abstract:
Předkládaná disertační práce se zabývá výzkumem dvou velmi aktuálních konceptů, které se v současnosti stále více uplatňují v programech přípravného učitelského vzdělávání. Jedním z nich je specifická kategorie znalostí, tzv. didaktické znalostí obsahu. Druhým je reflexe či reflektivní praxe, která je považována za nástroj podpory profesního učení. Práce se zaměřuje na charakteristiky didaktických …moreAbstract:
The present doctoral thesis deals with the research of two topical concepts which are currently more and more employed in teacher training programmes. One is a specific category of knowledge called pedagogical content knowledge (PCK). The other is the concept of reflection and reflective practice which is considered as a tool for development of learning in profession. The thesis focuses on the characteristics …moreKeywords
znalostní báze učitelství kategorie učitelských znalostí znalost oboru didaktické znalosti didaktická znalost obsahu ontodidaktická a psychodidaktická transformace obsahu učitel anglického jazyka přípravné učitelské vzdělávání didaktika anglického jazyka reflexe reflektivní praxe reflektivní deník knowledge base for teaching kategies of teacher knowledge content knowledge pedagogical knowledge pedagogical content knowledge ontodidactic and psychodidactic transformation of the subject-matter English language teacher pre-service teacher education English language didactics reflection reflective practice reflective diary
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i00rf/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2019
- Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D., doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHOCHOLATÁ, Jana. \textit{Reflexe jako nástroj procesů rozvíjení didaktických znalostí obsahu}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/zg1hd7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy (4-years) / Didactics of Foreign Language
Theses on a related topic
-
On Heath and Fields. The transformation of the rural landscape of the Bailiwick of 's-Hertogenbosch during the Late Middle Ages and Early Modern Period (ca. 1200-1550)
Johan Petrus Wilhelmus VERSPAY -
Transformation of the Horror Mode in the Context of New Media: Unveiling the Immersive Journey of the Digital Horror
Lada PROKEŠOVÁ -
The transformation of the Republican Party from the 1960s to the present and its impact on the current polarized society in the United States.
Petr HORÁK -
The Power of Black Theater: Imamu Amiri Baraka and Ed Bullins’s Plays as Reflections of the Transformation of the Civil Rights Movement in the 1960s
Lenka Váňová -
Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Tomáš Janko -
Kvalita přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
Renáta MACHKOVÁ -
The Development and Application of Observation Scale Based on Discipline Core Competencies in Pre-Service Teacher Students Simulation Teaching: Taking Chemistry as an Example
Xiao YU