Bc. Renáta DOBRANSKÁ

Master's thesis

Edukace o průběhu porodu u vietnamské komunity

Education about process of labour at Vietnamese community
Abstract:
Cíl: Cílem práce bylo vytvořit edukační proces o průběhu porodu pro vietnamské těhotné ženy žijící v České republice. V rámci něho byl vypracován vstupní/výstupní dotazník k posouzení klientky, edukační materiál a brožura. Metodika: Cílovou skupinu tvořilo dvanáct klientek, z nichž byla vybrána jedna klientka s největším deficitem znalostí o průběhu porodu v období od února do února 2011-2012. Vstupní …more
Abstract:
Aim: The object of this work was to create an educational process about the course of childbirth for pregnant Vietnamese women living in Czech Republic. In order to that, an entrance/final questionnaire for assessment of a client was developed as well as an educational material and a booklet. Methodology: A target group was made up of twelve clients, from whose one client with the biggest deficiency …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2012
Accessible from:: 3. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Bohdana Dušová, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DOBRANSKÁ, Renáta. Edukace o průběhu porodu u vietnamské komunity. Ostrava, 2012. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Lékařská fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.5.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 5. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Lékařská fakulta

University of Ostrava

Faculty of Medicine

Master programme / field:
Specialization in Health Service-Combined Study / Community-based care in midwifery - Combined Study

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.