Principes du clavecin de Mr de Saint Lambert. Traduction et analyse – Bc. Jana Franková, Ph.D.
Bc. Jana Franková, Ph.D.
Diplomová práce
Principes du clavecin de Mr de Saint Lambert. Traduction et analyse
Principles of the harpsichord by Mr de Saint-Lambert. A translation and analyse
Abstract:
This work presents a critic anotated translation of the Principes du clavecin (Principles of the harpsichord), the first manual to play harpsichord, published by Christophe Ballard in 1702. The author, Monsieur de Saint-Lambert, continues to be practically an unknown person of the french music history. Despite it, his Principes du clavecin, as well as his second treatise the Nouveau traité de l'accompagnement …víceAbstract:
Předmětem práce je překlad a analýza "Principes du clavecin", jejichž autorem je Monsieur de Saint-Lambert. Toto dílo vydané poprvé v Paříži roku 1702 patří k nejvýznamnějším pramenům pro studium provozovací praxe hudby 17. a 18. století. Saint-Lambert, jehož život zůstává i přes snahy hudebních historiků zahalen tajemstvím, se tímto svým dílem, stejně jako jeho jistým pokračováním - "Nouveau traité …více
Jazyk práce: francouzština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 1. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/mju7b/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2008
- Vedoucí: doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Humanitní studia / Francouzský jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Antonín Laube - Missa in D. Sonda do autorovy liturgické hudby
Martin Látal -
Mariánské moteto Jana Lohelia Öhlschlägela (1724–1788) uložené v Oddělení dějin hudby MZM
Marie Nečasová -
Provozovací praxe staré hudby v současných českých podmínkách.
Klára ASCHENBRENNEROVÁ -
Intavolace vokální hudby ve Fitzwilliam Virginal Book jako východisko klávesového repertoáru začátku 17. století
Barbara Kürstenová -
Vývoj interpretace staré hudby na zobcovou flétnu v Čechách a na Moravě ve 20. a 21. století
Vítězslav Odstrčil -
Mariánské kompozice Carla Heinricha Grauna uložené v oddělení dějin hudby MZM
Marie Rosová -
Tři árie Peregrina Gravaniho z hudebních sbírek Oddělení dějin hudby Moravského zemského muzea
Hana Zelníčková -
Dechová hudba Skoroňáci: Příspěvek k vývoji dechové hudby na Moravě
Jindřich Patík