Organizace Greenpeace a její přístup k řešení problému plastů v oceánech – Zuzana Šubrtová
Zuzana Šubrtová
Bachelor's thesis
Organizace Greenpeace a její přístup k řešení problému plastů v oceánech
Greenpeace and its approach to the problem of plastics in the oceans
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o neziskové organizaci Greenpeace a jejím přístupu k problematice plastového znečištění. Cílem této práce je tedy zmapovat, jakým způsobem organizace přistupuje k problému plastů v oceánech a jak komunikuje tento problém v průběhu let 2019-2021. V teoretické části je vymezen pojem neziskový sektor a nadnárodní neziskové organizace, včetně tech, zabývajících se enviromentálními …moreAbstract:
This bachelor thesis discusses the non-profit organization Greenpeace and its approach to the issue of plastic pollution. Thus, the aim of this thesis is to map how the organisation approaches the problem of plastic in the oceans and how it communicates this problem during the years 2019-2021. The theoretical part defines the concept of the non-profit sector and transnational non-profit organisations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85849
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2022
- Supervisor: Petr Vymětal
- Reader: Jan Švec
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85849
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní studia - diplomacie
Theses on a related topic
-
Media perception of companies’ CSR initiatives: Exemplary case of adidas x Parley for the Oceans
Kathrin Weber -
Rekvalifikace a školení v oboru zpracování plastů se zaměřením na technologii vstřikování
Josef Studnař -
Využití moderních metod strategického řízení v organizaci veřejného sektoru
Marie WYRWOLOVÁ -
Výroční zpráva neziskové organizace - srovnání Greenpeace ČR a Greenpeace Int.
Martina Strečanská -
Systémová analýza Greenpeace
Yuliya Dzemidovich -
Marketingová strategie neziskové organizace Greenpeace
Hana Nguyenová -
Kampaně společnosti Greenpeace komunikující problematiku jednorázových plastů
Karolína Sehnalová -
Strategy of Greenpeace in Influencing International Environmental Policies: Ocean Protection Case
Laura Ďorďová