Petr Janečka

Bachelor's thesis

Reklama, sponzoring, reprezentace a dary z účetního, daňového a právního pohledu

Advertising, representation, sponsorship and donations from an accounting, tax and legal perspective
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá pojmy reklama, reprezentace, sponzoring a dary, analyzuje je a komparuje z účetního, daňového a právního pohledu, což je také cílem práce. Tento cíl práce se povedlo naplnit jednotlivými kapitoly v teoretické části, kdy první kapitola pojednává o obecných poznámkách k daným pojmům z hlediska jejich působení v právním prostředí mimo účetnictví a daně, další dvě kapitoly …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the concepts of advertising, representation, sponsorship and donations, analyses and compares them from an accounting, tax and legal perspective, which is also the aim of the thesis. This objective of the thesis has been fulfilled by the individual chapters in the theoretical part, where the first chapter deals with general remarks on the concepts in terms of their operation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2022
  • Supervisor: Jan Molín
  • Reader: Vladimír Králíček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/87386