Hra Patricka Marbera Na dotek v českých inscenacích (s přihlédnutím k prvnímu uvedení v Royal National Theatre London a filmové verzi) – Naďa Satková
Naďa Satková
Bakalářská práce
Hra Patricka Marbera Na dotek v českých inscenacích (s přihlédnutím k prvnímu uvedení v Royal National Theatre London a filmové verzi)
Patrick Marber´s Closer in Czech productions (in context of first production in Royal National Theatre London and film adaptation)
Anotace:
Diplomová práce mapuje a srovnává české profesionální inscenace hry britského dramatika Patricka Marbera Closer, česky Na dotek. Analýza čtyř dosavadních českých inscenací této hry je zaměřena na popis dramaturgie, scénografie, kostýmů, hudby, režie a hereckých výkonů. V práci je zahrnut také film Closer, který byl podle Marberova textu natočen v roce 2004. Práce polemizuje s tvrzením, že film Closer …víceAbstract:
This thesis deals with the play named Closer by contemporary British playwright Patrick Marber. It describes and compares four professional Czech productions of this play in term of dramaturgy, stage setting, theatrical costumes, music, direction and acting. Film adaptation of this play named Closer is involved as well. This movie was directed by Mike Nichols and it was released in 2004. It is said …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 3. 2008
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 5. 2008
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SATKOVÁ, Naďa. \textit{Hra Patricka Marbera Na dotek v českých inscenacích (s přihlédnutím k prvnímu uvedení v Royal National Theatre London a filmové verzi)}. Online. Bakalářská práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta. 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/zhe6p5/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 3. 2008 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Teorie a dějiny divadla, filmu a masmédií / Teorie a dějiny dramatických umění
Práce na příbuzné téma
-
Financování a hospodaření příspěvkové organizace Komorní scéna Aréna
Martina Hawlasková -
Vývoj ostravského divadelního souboru Komorní scéna Aréna pohledem muzeologa
Michael Kolář -
Ivan Krejčí v Komorní scéně Aréna
Klára Kohutová -
Specifika řízení lidských zdrojů na příkladu Komorní scény Aréna a autorského divadla Studio Ypsilon
Andrea Čerbačeská -
Inscenace textů českých autorů v repertoáru Komorní scény Aréna Ostrava od jejího vzniku do současnosti
Zuzana BOHUŠOVÁ -
Gogolovi Hráči: Analýza a komparace inscenací Divadla v Dlouhé a Komorní scény Aréna
Tereza HARMATOVÁ -
Ioneskova Plešatá zpěvačka v Komorní scéně Aréna v Ostravě
Lenka SKŘEČKOVÁ -
Dvakrát Ostrava, dvakrát Čechovuv Racek: Analýza a komparace inscenací Národního divadla moravskoslezského a Komorní scény Aréna
Jan Plíhal