Hongyang LIU

Doctoral thesis

The relationship between perceived stress, rumination, mobile phone addiction and academic achievement, and the protective effect of mental health literacy: A Moderated chain mediation effect in the context of Czech Republic and China

A Moderated chain mediation effect in the context of Czech Republic and China

The relationship between perceived stress, rumination, mobile phone addiction and academic achievement, and the protective effect of mental health literacy: A Moderated chain mediation effect in the context of Czech Republic and China
Abstract:
This study delves into the intricate interplay between perceived stress, rumination, mobile phone addiction, and academic achievement, with a spotlight on mental health literacy as a crucial moderating element. It uniquely compares and contrasts two distinct student populations: Czech students from Palacký University, Olomouc, and Chinese students from Chongqing Normal University, Sichuan. Engaging …viac
Abstract:
This study delves into the intricate interplay between perceived stress, rumination, mobile phone addiction, and academic achievement, with a spotlight on mental health literacy as a crucial moderating element. It uniquely compares and contrasts two distinct student populations: Czech students from Palacký University, Olomouc, and Chinese students from Chongqing Normal University, Sichuan. Engaging …viac
 
 
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Vedúci: doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D.

Citační záznam

Jak správně citovat práci

LIU, Hongyang. The relationship between perceived stress, rumination, mobile phone addiction and academic achievement, and the protective effect of mental health literacy: A Moderated chain mediation effect in the context of Czech Republic and China. Olomouc, 2024. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakulta

Palacký University Olomouc

Faculty of Education

Doctoral programme / odbor:
Education / Education

Práce na příbuzné téma

 
Názov
Vložil
Vložené
Práva
  • Co je jinak přidání souboru

    Soubor nebo složku lze nahrát pomocí tlačítka Přidat.
  • Co je jinak další operace se soubory

    Podrobnosti lze zjistit označením příslušného řádku.
  • Co je jinak pohled pro experty

    Pro častou práci je možné zvolit režim Více možností.
  • Co je nové vyhledávání souborů

    Vyhledávaný výraz můžete zadat přímo do adresního řádku.
  • Co je nové rychlý přístup k souborům

    Pomocí funkce Nedávné je možné se rychle vrátit k právě prohlíženým souborům. Oblíbené soubory je také možné označit Hvězdičkou.
  • Co se chystá

    Připravujeme další vylepšení pro mobilní zařízení.