Communicative strategies of TV commercials for pharmaceutical products – Monika SLÁDKOVÁ
Monika SLÁDKOVÁ
Master's thesis
Communicative strategies of TV commercials for pharmaceutical products
Communicative strategies of TV commercials for pharmaceutical products
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunikačních strategií televizních reklam na farmaceutické produkty. Jelikož jsou analyzovaným materiálem televizní reklamy a jedná se tudíž o materiál multimodální, je v práci analyzován nejen psaný/mluvený text ale i obraz. Cílem této práce je popsat, jaké komunikační prostředky jsou v reklamách použity, za jakým účelem a jak tyto prostředky přispívají k doražení …moreAbstract:
This master thesis focuses on the analysis of communicative strategies of TV commercials for pharmaceutical products. Since the analysed material is comprised of television commercials and can be thus considered a multimodal material, the thesis analyses not only written/spoken text but also images. The aim of this thesis is to describe what means of communication are used in the advertisements, for …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
SLÁDKOVÁ, Monika. Communicative strategies of TV commercials for pharmaceutical products. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / English for Translation
Theses on a related topic
-
Analysis of communication strategies in business magazines
Pavla PETERKOVÁ -
We Are Unilever: Researching Corporate Communication Strategies Online
Tereza HAVRLANTOVÁ -
Jazykové prostředky k upoutání pozornosti v současné reklamě
Ondřej CHABR -
Multimodality and Genre Hybridism in Online Advertising of Weight Loss Supplements
Eva Čapková