Porozumění kohezi textu u dětí ve věku 7-9 let – Bc. Kristýna BAJEROVÁ
Bc. Kristýna BAJEROVÁ
Diplomová práce
Porozumění kohezi textu u dětí ve věku 7-9 let
Comprehension of Text Cohesion in children aged 7-9 years
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá psycholingvistickým tématem porozumění vybraným aspektům koheze. V teoretické části jsou popsány jak lingvistické koncepty a pojetí soudržnosti a souvislosti textu, tak i psycholingvistické poznatky o kognitivních procesech umožňujících porozumění čtenému slovu. Ve výzkumné části práce jsou představeny výsledky výzkumu dětské schopnosti porozumět referenci, elipse a lexikální …víceAbstract:
This diploma thesis deals with the psycholinguistics theme of understanding selected aspects of cohesion. The theoretical part describes linguistics concepts of text coherence and cohesion as well as psycholinguistics findings on how we comprehend a text during reading. This thesis presents results of a research on children's comprehension of reference, ellipse and lexical cohesion. This research is …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2015
Zveřejnit od: 6. 5. 2015
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Marek Nagy, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
BAJEROVÁ, Kristýna. Porozumění kohezi textu u dětí ve věku 7-9 let. Olomouc, 2015. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.5.2015
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 6. 5. 2015 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Obecná lingvistika a teorie komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Vyučování koheze a kohezních prostředků
Lenka PELÍŠKOVÁ -
Proces čtení v estetické teorii: konkretizace a akt čtení
Kateřina Kalousová -
Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Tereza Šopíková -
Porovnání úrovně hlasitého čtení a čtení s porozuměním u žáků 2. ročníku základní školy
Vlasta Moravcová -
Vývoj učebnic angličtiny řady Headway se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti čtení na úrovni B1
Kateřina Havlíková -
Bibliotéka zábavného čtení a revue Denice Jakuba Malého mezi zábavou a poučením
Marek Želísko
Název
Vložil
Vloženo
Práva