Mgr. Tomáš Effenberger
Advanced ('rigorózní') thesis
Adaptive Learning of Programming
Adaptive Learning of Programming
Abstract:
Cílem práce je umožnit efektivnější a zábavnější výuku základů programování skrze techniky pro vylepšovaní adaptabilních výukových systémů. Jednoduché programování je vhodný způsob, jak učit přístupy k řešení problémů jako jsou rozpoznávání vzorů, abstrakce a dekompozice problému. Dnes využívané systémy pro výuku základů programování nejsou personalizované, takže předkládají všem studentům stejnou …moreAbstract:
The goal of this thesis is to make the learning of introductory programming more efficient and engaging by advancing techniques for improving adaptive learning systems. Introductory programming is a suitable approach to teach problem solving, as it fosters key skills like pattern recognition, abstraction, and problem decomposition. Currently used activities to teach introductory programming are not …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 2. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v3w2g/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2020
- Reader: prof. RNDr. Ivana Černá, CSc., doc. Ing. Marián Šimko, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Artificial intelligence and data processing / Artificial intelligence and data processing
Theses on a related topic
-
Modeling Problem Solving Times in Tutoring Systems
Petr Jarušek -
Modeling Techniques for Adaptive Practice Systems
Jiří Řihák -
Educational data analysis for introductory programming
Matěj Vaněk -
Exploring Statistical Biases in Educational Data: A Simulation-Based Approach
Jaroslav Čechák -
Modeling Techniques for Adaptive Practice Systems
Jiří Řihák -
Machine translation in a specific domain
Tereza Vrabcová