Danica FISCHEROVÁ

Bachelor's thesis

Literární hodnota grafických novel: Grafické novely jako legitimní forma literatury

The Literary Merit of the Graphic Novel: Graphic Novels as a Legitimate Form of Literature
Abstract:
The focal point of this bachelor thesis is the evaluation of graphic novels' literary merit in order to establish them as a legitimate form of literature. With the intent of advocating for their integration into university-level education, this study investigates their historical and social evolution, cultural aspects, narrative elements, and thematic complexity in order to portray graphic novels as …more
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je posouzení literární hodnoty grafických novel s účelem vyhodnocení grafických novel jako legitimní formy literatury. Se záměrem obhájit jejich integraci do univerzitního vzdělávání zkoumá jejich historický vývoj, kulturní aspekty, narativní prvky a tematickou složitost se snahou vystihnout grafické novely jako literární medium hodné akademické pozornosti.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 8. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: MgA. Martin Holland

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FISCHEROVÁ, Danica. Literární hodnota grafických novel: Grafické novely jako legitimní forma literatury. Ústí nad Labem, 2024. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání / Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání

Theses on a related topic