Salvátor Soška

Bachelor's thesis

Cenové obchodní strategie českých firem v oděvním průmyslu v souvislosti s brandingem

Pricing business strategies of Czech companies in the clothing industry in connection with branding
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na definici značky a následný branding, neboli tvorbu značky. Nedílnou součástí brandu je i cenová obchodní strategie, která vytváří positioning na trhu. Na základě kvalitativních rozhovorů s předními českými oděvními firmami je vytvořena analýza, jak tyto firmy nacházejí spojení mezi obchodní strategií a brandem.
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the definition of the brand and subsequent branding. An integral part of the brand is the pricing business strategy that creates positioning in the market. Based on qualitative interviews with leading Czech clothing companies, I will create an analysis of how these companies find a connection between business strategy and the brand.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Martin Přibyl, Ph.D. MBA
  • Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTON