Vlastní rasterový 3D vykreslovací engine pracující v realném čase – Martin ŠLACHTA
Martin ŠLACHTA
Bachelor's thesis
Vlastní rasterový 3D vykreslovací engine pracující v realném čase
3D raster real-time rendering engine
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na vykreslovací enginy, které jsou dnes kritické pro filmovou produkci nebo herní průmysl. Ukazuje způsoby možnosti akcelerace a jaké problémy to přináší. Je představeno řešení problému synchronizace a jeho implementace v ukázkovém vykreslovacím enginu.Abstract:
This thesis focuses on rendering engines, which are critical for today's film production and game industry. It demostrates methods of acceleration and challenges they present. A solution to problem of synchronization is presented along with it's implementation in a sample rendering engine.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 8. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Markéta Trnečková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠLACHTA, Martin. Vlastní rasterový 3D vykreslovací engine pracující v realném čase. Olomouc, 2024. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Computer Science / Computer Science - Specialization in General Computer Science
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights