Bc. Ludmila KOTOROVÁ

Master's thesis

Percepce japonských vlivů v evropském umění na příkladech vějířové tvorby

Perception of Japanese Influences in European Art Demonstrated on Certain Examples of Fan Work
Abstract:
Námětem diplomové práce je percepce japonských vlivů v evropském umění se zaměřením na specifickou oblast uměleckého řemesla, na vějířovou tvorbu. Hlavním záměrem je nalézt, časově vymezit a doložit jakým způsobem se tato percepce projevila ve vějířové tvorbě. Práce předkládá aspekty historického vývoje vějíře, který je zde posuzován z pohledu uměleckého řemesla a v dobovém kulturním a sociálním kontextu …more
Abstract:
The topic of the thesis is perception of Japanese influence in European art with the focus on distinctive part of art, fan decorative art. The aim is to find, define and document in which way this perception was demonstrated in fan production. The thesis shows aspects of historical development of fans, considered here from art craft point of view and in cultural and social context of that period. Specialized …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jitka Bílková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOTOROVÁ, Ludmila. Percepce japonských vlivů v evropském umění na příkladech vějířové tvorby. Plzeň, 2015. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Master programme / field:
Humanities Studies / European Cultural Studies