Mgr. Šárka LONGAUEROVÁ

Master's thesis

Střední školy jako instituce celoživotního učení

Secondary schools as institutions of lifelong learning
Abstract:
Diplomová práce pojednává o konceptu celoživotního učení a potřebě vzdělávání dospělých. Dále popisuje hlavní úkoly pro následující období v oblasti zvýšení dostupnosti a kvality dalšího vzdělávání a představuje střední školy jako vhodné instituce k řešení této problematiky prostřednictvím uznávání výsledků v rámci Národní soustavy kvalifikací. Cílem práce bylo získat objektivní zjištění stavu rozvoje …more
Abstract:
The thesis discusses the concept of lifelong learning and adult education needs. It also describes the main tasks for the next period of increasing the availability and quality of continuing education and represents high school as a suitable institution to address this issue through the recognition of results within the National Qualifications Framework. The aim was to obtain objective assessment of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2016
Accessible from:: 8. 4. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LONGAUEROVÁ, Šárka. Střední školy jako instituce celoživotního učení. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 8. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta