The Impact of Finnair's CSR Activities on Its Brand Performance – Kateřina Soukupová
Kateřina Soukupová
Bachelor's thesis
The Impact of Finnair's CSR Activities on Its Brand Performance
Vliv společensky odpovědných aktivit společnosti Finnair na její značku
Abstract:
Pochopení společenské odpovědnosti firem (CSR) je zásadní. CSR přináší mnoho výhod, od lepší pověsti společnosti až po zvýšení příjmů. V této práci je navržen koncepční rámec pro zkoumání vlivu CSR aktivit společnosti Finnair na výkonnost její značky. Výkonnost značky je v tomto případě definována jako výkonnost značky na základě zákazníka a je měřena čtyřmi ukazateli: spokojenost se značkou, loajalita …moreAbstract:
Understanding corporate social responsibility (CSR) is crucial. CSR brings many advantages, from better brand reputation to revenue improvement. In this thesis, a conceptual framework is proposed to investigate the impact of Finnair's CSR activities on its brand performance. Brand performance, in this case, is defined as customer-based brand performance and measured by four indicators: brand satisfaction …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85964
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2022
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Petr Procházka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85964
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia