Bc. Jan Kříž

Master's thesis

Neuromarketing

Neuromarketing
Abstract:
Neuromarketing spojuje vědní obory jako je marketing a neurovědy v jeden obor. Využívá moderních zobrazovacích technik ke sledování dějů probíhajících v mozku in vivo. Pomocí těchto technik neuromarketing monitoruje, co se v mozku odehrává v případě nákupního chování, sledování reklam, ale i při aplikaci manipulativních marketingových metod, podprahovém vnímání apod. Získává tak nové a jasnější odpovědi …more
Abstract:
Neuromarketing connects research areas like marketing and neurosciences into one discipline. With the usage of modern imaging techniques neuromarketing aproaches to matters of brain activities in vivo. With the usage of those techniques marketing monitors what happens in the brain in case of shopping behaviour, watching advertisements, but the usage is also exploited in monitoring brain while marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Jaroslav Jančík
  • Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní