Aneta Daňková

Bachelor's thesis

Vnímání televizní reklamy vysokoškolskou mládeží

Higher Education Students´Perspective on TV Advertising
Abstract:
Tato práce se ve své teoretické části zabývá především působením reklamy na populaci a to z hlediska cílů reklamy a následné reakce těch, kterým je reklama určena. Dále ukazuje jakou roli pro reklamu hrají masová média, především televize. V neposlední řadě nás seznamuje mimo sociologického pohledu na reklamu, také s psychologickým pojetím účinků reklamy. Je tedy zřejmé, že tato část práce působí jako …more
Abstract:
In its teoretical part this project is specialized on effects of advertising to population. It's taking from stand-point of drift advertising and reactions of people who were targeted by advertisement.Then it shows which role for advertisement mass media above all television play. In the next step we can get acquainted with sociological view on advertisement and with psychological conception of effects …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 9. 2008
  • Supervisor: PhDr. Jaroslav Paulovič

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Daňková, Aneta. Vnímání televizní reklamy vysokoškolskou mládeží. Pardubice, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Bachelor programme / field:
Sociology / Sociology