Ing. Jiří Marek

Bachelor's thesis

Ovládání přívěry výfuku pro optimální řízení spalovacího dvoudobého motoru.

Operating throttle exhaust for optimum control combustion two - stroke motor.
Abstract:
Cílem této práce je navrhnout a prakticky zrealizovat programově řízené ovládání výfukové přívěry dvoudobého motoru pro zlepšení momentové charakteristiky a účinnosti motoru. Práce se nejprve zabývá teoretickým rozborem spalovacího procesu dvoudobého motoru a analýzou funkce variabilního řízení výfukové přívěry. Následně jsou rozebrány možné varianty pohonu na ovládání přívěry a jejich vhodnost pro …more
Abstract:
The goal of the thesis is to design and implement two-stroke engine exhaust throttle programme to improve torque engine characterization and efficiency. At first the work deals with theoretical analysis of two-stroke engine combustion process and analyses variable timing function of exhaust throttle. Then the possible variants for throttle control and their suitability for specific application are …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2010
  • Supervisor: doc. Ing. Stanislav Gregora, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Marek, Jiří. Ovládání přívěry výfuku pro optimální řízení spalovacího dvoudobého motoru.. Pardubice, 2010. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Bachelor programme / field:
Transport Technology and Communications / Transport Infrastructure

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.