Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry – Ing. Merve Bahcivancilar
Ing. Merve Bahcivancilar
Diplomová práce
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Anotace:
Cílem tohoto výzkumu je prozkoumat spotřebitelské chování české populace při nákupu nového spotřebiče pro domácnost a dále analyzovat vliv značky na chování spotřebitelů. Minulé studie v této oblasti se v poslední době více zaměřují na popularitu značky a přítomnost sociálních médií. Studie proto zkoumá, jak přítomnost sociálních médií a popularita značky ovlivňují chování spotřebitelů a také hodnotí …víceAbstract:
The aim of this research is to investigate the Czech population’s consumer behavior while purchasing a new household appliance and further analyzing the effect of branding in consumer behavior. Past studies in the area recently focus more on brand popularity and social media presence. Therefore the study investigates how social media presence and brand popularity affect consumer behavior and also reviews …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 5. 2019
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/ggxqo/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2019
- Vedoucí: Mgr. Ing. Dominik Stroukal, Ph.D.
- Oponent: Ing. Peter Stuchlík, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Business Management and Corporate Finance
Práce na příbuzné téma
-
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel -
Application of mathematical model in consumer decision making in product selection
Ilyas Akhmetov -
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Yelyzaveta Strelbytska -
Consumer-Based Brand Equity and Purchase Intention towards Counterfeit Goods
Krizzia Mae Navarro -
Comparison of Brand Images of Cola Drinks on the Czech Market among Millennials
Ekaterina Rumiantceva