Závislost vysokoškolských studentů na nových mediích – Jan Gorol
Jan Gorol
Bachelor's thesis
Závislost vysokoškolských studentů na nových mediích
Addiction of college students on new media
Abstract:
Tato práce si klade za primární cíl stanovit úroveň potencionální úrovně internetové závislosti u studentů Vysoké školy ekonomické a využívá k tomu nástroj hojně využívaný pro tyto účely – IAT dotazník. Jelikož je IAT dotazník v angličtině, klade si tato práce za další cíl provést překlad IAT dotazníku do češtiny pomocí komparativního překladu tří nezávislých překladatelů. Výzkumu se následně účastní …moreAbstract:
The main goal of this thesis is to determine the level of potential internet addiction present in the students of University of Economics in Prague. For this purpose, this thesis uses the Internet Addiction Test (IAT) and because IAT is in English, the secondary goal of this thesis is to provide a Czech translation of IAT using comparative translations from three independent translators. Fifty-five …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75415
Thesis defence
- Date of defence: 22. 1. 2019
- Supervisor: Zuzana Hubinková
- Reader: Pavlína Honsová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75415
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Internet jako sociální fenomén současnosti
Miroslava BUJOKOVÁ -
Online gaming addiction: The role of avatars and sociability of gamers
Lukas Blinka -
Online závislost a její vliv na pracovní nasazení
Tadeáš Sochor -
Riziko závislosti na online hrách u studentů středních a vysokých škol
Tomáš SPÁČIL -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Valentin Lopatko -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Sanzhar Isakov -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan