Building Student Responsibility for their Own Learning in English Language Classes: Pre-Service Teachers' Needs in Teacher-Student Communication in Difficult Situations – Bc. Jiřina KARASOVÁ
Bc. Jiřina KARASOVÁ
Master's thesis
Building Student Responsibility for their Own Learning in English Language Classes: Pre-Service Teachers' Needs in Teacher-Student Communication in Difficult Situations
Building Students' Responsibility for Their Own Learning in English Classes
Abstract:
Effective communication is one of the conditions for effective teaching and learning. If possessed by teachers, it reduces class time spent on managing student misbehavior and provides teachers with more time to teach. There are several theories dealing with effective teacher-student communication; this project represents the concept of communication in accordance with the principles of humanism. Implementing …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá potřebami začínajících učitelů v komunikaci pro zvládání chování žáků. Pozornost je věnována především principům efektivní komunikace a vysvětlení její důležitosti jak z hlediska učení, tak z hlediska osobního rozvoje žáka. V práci jsou představeny konkrétní principy efektivní komunikace, které lze použít při řešení problémových situací ve výuce. Pro praktickou část práce …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KARASOVÁ, Jiřina. \textit{Building Student Responsibility for their Own Learning in English Language Classes: Pre-Service Teachers' Needs in Teacher-Student Communication in Difficult Situations}. Online. Master's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/zszbmw/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KARASOVÁ, Jiřina. Building Student Responsibility for their Own Learning in English Language Classes: Pre-Service Teachers' Needs in Teacher-Student Communication in Difficult Situations. Plzeň, 2020. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Basic Schools / AJ-NJ
Theses on a related topic
-
Zvládání náročného chování u žáků s autismem v prostředí základní školy
Anita ORALOVÁ -
Poruchy chování a jejich zvládání při vyučování žáků na základní škole
Lucie Pochopová -
Poruchy chování u žáků na střední škole
Sabina Smutná -
Respektující přístup a efektivní komunikace v mateřské škole
Tereza SASKA KADÁROVÁ -
Efektivní komunikace se skupinou mládeže s probačním dohledem
Josef Čonka -
Výskyt narušené komunikační schopnost a specifických poruch učení u žáků 2. stupně běžných základních škol
Jana Kuruczová -
Rizika specifických poruch učení u žáků s narušenou komunikační schopností.
Karolína CIBUZAROVÁ -
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností a se specifickými poruchami učení na Základní škole Brno, Masarova
Petra Vymazalová