Vyprávěcí modus akčního filmu uzavřené lokace. – Mgr. Filip Šula, DiS.
Mgr. Filip Šula, DiS.
Bakalářská práce
Vyprávěcí modus akčního filmu uzavřené lokace.
Narrative mode of action movie of limited locacion.
Anotace:
Ve své práci hodlám zkoumat modus vyprávění, fungující v akčním filmu jako určitý vzorec. Ten se soustředí na interakci hrdiny s prostředím uvnitř uzavřené lokační podjednotky, obvykle budovy. Prakticky to funguje tak, že hrdina usiluje o dosažení cíle v tradicích klasické narace a v rámci akčního filmu, jeho působení je však omezeno uzavřeným objektem či obecněji prostorem. V uzavřené lokaci se pohybují …víceAnotace:
odlišné a v nichž se cíl hlavních postav realizuje v uzavřené lokaci. Všechny tyto filmy navzdory své rozdílnosti splňují podmínky nastaveného modelu AFUL.Abstract:
My study was meant to determining mode of action movies – action movie of limited location (AFUL in short, in mother language). I demarked it in genre convention by David Bordwell. AFUL exists in a Classical Hollywood narrated action movies, as Bordwell determined them – the hero must achieve goal, which has to be achieved in two lines of narrative action – professional and romantic (personal, in broadly …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 8. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/j6ri5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 9. 2014
- Vedoucí: Mgr. et Mgr. Marie Barešová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury
Práce na příbuzné téma
-
Duchové, již prodávají vzpomínky stínům: Postmoderní výzva historiografie v odrazu kanadské postmoderní fikce, případová studie
Vladimíra FONFÁROVÁ -
Teorie fikčních světů v literatuře: aktualizace konceptu fikčních světů v období postmoderny
Jiří HOLICKÝ -
1. Proč nefungují žánry v českém filmu? 2. Hraný film s pracovním názvem O kováři z černého lesa
Martin MAREK