Vliv strukturovaného učení na adaptaci žáků s autismem ve školním prostředí – Bc. Jitka Mikuláštíková
Bc. Jitka Mikuláštíková
Master's thesis
Vliv strukturovaného učení na adaptaci žáků s autismem ve školním prostředí
The Effect of TEACCH on Adaptation of Pupils with Autism in the school Environment
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem strukturovaného učení na adaptaci žáků s poruchou autistického spektra v školním prostředí. Dále zda odlišný přístup k výchově v rodině má vliv na adaptaci žáka s PAS v školním prostředí. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku poruch autistického spektra. První kapitola seznamuje s historií pojmu PAS a charakterizuje pojmy pervazivní vývojové poruchy, poruch …moreAbstract:
This Master Thesis addresses effects of structured teaching on disorders in autism spectrum in the school environment. Further on it explores if different educational approach in a family environment of child with ASDs, has an influence on his or her assimilation into school environment. The Theoretical part is focused on issue of autism spectrum disorders. First chapter introduces history of the term …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/glkcm/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MIKULÁŠTÍKOVÁ, Jitka. \textit{Vliv strukturovaného učení na adaptaci žáků s autismem ve školním prostředí}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/zunl3g/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers