JUDr. Jan Groborz

Master's thesis

Jak se měnilo vnímání etického nakupování v čase?

How has the perception of ethical consumerism changed over time?
Abstract:
Hlavním cílem práce je identifikovat, jak se měnilo vnímání etického naku-pování, tedy zejména které jednotlivá témata spotřebitelství by mohly být podřazovány pod etické nakupování. Dalšími zkoumanými otázkami je vý-voj počtu publikací, zkoumat, na které země se autoři ve svých výzkumech zaměřili a hodnotit, jak byly publikace vnímány. Práce je koncipována jako systematická rešerše dle metodiky PRISMA …more
Abstract:
The main aim of the thesis is to identify how the perception of ethical shopping is changing, i.e. in particular which individual consumer issues could be subsumed under ethical shopping. Other issues examined are the trend in the number of publications, to examine which countries the authors focused on in their research and to assess how the publications were per-ceived. The thesis is designed as …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2024
  • Supervisor: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Tomáš Ondráček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta