Bc. Lucie Škrabalová

Master's thesis

Experiment v marketingovém výzkumu

The Experiment in marketing research
Abstract:
Diplomová práce „Experiment v marketingovém výzkumu“ je členěna do dvou částí. První, tedy teoretická část se zabývá stručnou charakteristikou vědy a výzkumu, včetně vědecké teorie. Dále se věnuje tématu marketingového výzkumu, který představuje v historickém kontextu, charakterizuje jeho formy, popisuje proces výzkumu a seznamuje s druhy sběru dat. Blíže se zaměřuje na experimentální psychologii, …more
Abstract:
The thesis called "Experiment in Marketing Research" is divided into two parts. The first, theoretical part, deals with the brief characteristics of science and research, including scientific theories. Further, it discusses the topic of marketing research, which is introduced in the historical context. The section also characterizes its forms, describes the research process and introduces different …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication