Bc. Katarína Krátka

Bachelor's thesis

Marketingový a komunikační mix Národní galerie Praha a Státního muzea Ermitáž

The Marketing and Communications Mix of National Gallery in Prague and State Hermitage Museum
Abstract:
Bakalářská práce „Marketingový a komunikační mix Národní galerie Praha a Státního muzea Ermitáž (Государственный Эрмитаж)“ se zabývá jednotlivými prvky marketingového a komunikačního mixu mezi Národní galerii Praha a Státním muzeem Ermitáž. V teoretické části se práce dotýká historie galerií ve světě, v naší zemi a v Ruské federaci. Dále vysvětluje problematiku marketingu a marketingové komunikace …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on individual elements of marketing and marketing communications mix of National Gallery Prague and The State Hermitage Museum. Theoretical part deals with history of galleries in the world, our country as well as in Russia. Next it explains issues of marketing and marketing communications mix in the field of museums and galleries. Practical part presents the national …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 9. 2020
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Libuše Klangová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jana Bumbálková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta