Theses 

Podstata rozhodování a nákupního chování zákazníka při koupi kosmetických výrobků značky L’Oréal – Ing. Adrianna Růžičková

česky | in English | slovensky

Section:
Use to change section. Address within IS:

Zpět na vyhledávání

Ing. Adrianna Růžičková

Bachelor's thesis

Podstata rozhodování a nákupního chování zákazníka při koupi kosmetických výrobků značky L’Oréal

Decision making and purchasing behavior of customers when purchasing from the cometics brand L’Oréal

Abstract: Práce pojednává o podstatě rozhodování nákupního chování zákazníka při koupi kosmetických výrobků značky L´Oréal. V teoreticko-metodologické části popisuje význam značky a charakterizuje marketingový mix produktu. Zabývá se jednotlivými faktory ovlivňujícími kupní chování zákazníka a popisuje pět kroků v kupním rozhodovacím procesu. Aplikační (praktická) část se zabývá obchodní koncepcí společnosti L´Oréal. Představuje čtyři základní kategorie produktů a jejich prodejní místa. Obsahuje příklady hlavních faktorů ovlivňující kupní chování zákazníka. Součástí bakalářské práce je dotazník, jehož cílem je pochopit a poznat chování spotřebitelů s ohledem na koupi nebo použití kosmetických výrobků společnosti L´Oréal.

Abstract: My thesis essentially deals with the decision making and consumer behavior when purchasing cosmetics from the L’Oréal brand. The theoretical part describes and characterizes the importance of the marketing mix to the L’Oréal brand and their different products. The following part discusses the various factors influencing the purchasing behavior, describing the five steps in the decision making process prior to purchase. The practical part deals in the main with the business concept of L’Oréal, presenting the four basic product categories and the different sales outlets used for these products. It also contains practical examples of the key factors influencing the purchasing behavior of cosmetics customers. The practical element is a survey designed to identify consumer behavior in and around the cosmetic brand L’Oréal.

Keywords: značka, marketingový mix, marketingová strategie, marketingový plán, brandingová strategie, nákupní chování zákazníka, rozhodování zákazníka, propagace, reklama, disrtribuční kanály, design, image, cenová strategie brand, marketing mix, marketing strategy, marketing plan, branding strategy, customer purchasing behavior, customer decision-making, promotion, advertising, distribution channels, pricing strategy

Language used: Czech

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Miloslava Kykalová

Citation record

ISO 690-compliant citation record: LaTeX | HTML | text | BibTeX | Wikipedie

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Složka Reference to the local database directory of the institution
Other ways of accessing the text

Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní


Go to top | Current date and time: 24/4/2019 06:16, Week 17 (odd)

Privacy

Contact: theses(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz