Tereza Šopíková

Master's thesis

Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy

Facilitating Primary School Pupils Reading by Means of Peer-Shared Reading
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem Podpora čtení v situaci společného čtení žáků prvního stupně základní školy. Společné čtení považujeme za interaktivní čtenářský zážitek, kdy dochází k využívání a rozvíjení čtenářských strategií. Důraz je kladen především na aktivnost a spolupráci ve dvojici žáků. Kvalitativně orientovaný výzkum si kladl za cíl identifikovat průběh společného čtení ve dvojici žáků …more
Abstract:
The master thesis deals with the topic peer tutoring in the situation of shared reading of primary school pupils. We consider shared reading to be an interactive reading experience where reading strategies are used and developed. The emphasis is on activity and collaboration in pairs of pupils. This qualitative research aimed to identify the progression of shared reading in pairs of fifth grade students …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Zuzana Petrová, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Šopíková, Tereza. Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy. Zlín, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Primary School Teacher Training

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.